Pagina's

dinsdag 11 juni 2013

Foutje van de week #4

**Foutje van de week is een wekelijks terugkerende column waarin ik een opvallende blunder, misser, fout, imperfectie, et cetera uit mijn dagelijks leven of de actualiteit beschrijf**
Deze week de blunder die Vodafone maakte door een vervangende mobiele telefoon, met erotische beelden, te verstrekken aan een van haar klanten.

Gisteren kwam ik een opvallend artikel tegen op NU.nl. Het ging over een klant van Vodafone die nadat haar telefoon het begeven had een vervangend toestel kreeg van de provider waar erotische foto's en filmpjes op stonden. Een vrij grove fout van Vodafone als je het mij vraagt. Hieruit blijkt dus dat de vervangende telefoons die het bedrijf verstrekt aan haar klanten niet eerst gecontroleerd of gereset worden. Ik kan me voorstellen dat alle klanten van Vodafone die een vervangend toestel in hun bezit hebben na het horen van dit bericht eens goed de bestanden gaan bestuderen.

Ik ben benieuwd wat Vodafone nu gaat doen. Zowel de vrouw die de beelden op haar telefoon tegenkwam als de personen die op de beelden te zien zijn kunnen verhaal gaan halen bij Vodafone. Al mag ik hopen voor de personen op de erotische beelden dat die nooit daadwerkelijk op 'straat' komen te liggen. Ik kan me voorstellen dat de vrouw die de erotische beelden tegenkwam een schadeclaim in gaat dienen bij Vodafone.

Vodafone heeft in ieder geval gezichtsverlies geleden door dit nieuws. Zij zullen klanten ervan moeten overtuigen dat dit een eenmalige fout was om eventuele verdere imagoschade te kunnen voorkomen.

Vodafone: foutje bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten