Pagina's

woensdag 12 juni 2013

Onleesbare verpakkingen

Ik werk zelf in een supermarkt en zie om de haverklap klanten waarvan de armen te kort zijn om de verpakkingen te kunnen lezen. Ze moeten de producten op grote afstand houden om de kleine lettertjes te kunnen ontcijferen. Het spreekt voor zich dat deze klanten eigenlijk gewoon toe moeten geven aan het feit dat ze een bril nodig hebben of wanneer ze al een exemplaar in hun bezit hebben, deze gewoon standaard in hun tas moeten stoppen.

Natuurlijk kan dit ook omgedraaid worden. Dit zag ik afgelopen zondag in de Jumbo Foodmarkt in Breda. Ik pakte een karretje en ontdekte een uitklapbare loep in het handvat. In eerste instantie dacht ik: waar is dat nu weer goed voor? Maar opeens schoot me het 'verpakkingen leesprobleem' te binnen. Dit was de uitvinding voor klanten die een bril nodig hebben of deze even vergeten zijn. Een geweldige uitvinding van Jumbo om hun klanten tegemoet te komen.


Jumbo heeft er ook nog eens over nagedacht dat mensen de loepjes niet mee naar huis kunnen nemen. Je moet ze namelijk zelf vasthouden tijdens het lezen anders klappen ze automatisch terug. Een perfect uitgewerkt idee van Jumbo om hun klantvriendelijkheid nog eens te benadrukken en te vergroten.

Vergrootglas aan karretje bij Jumbo Foodmarkt in Breda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten