Pagina's

zaterdag 8 juni 2013

Een vermakelijke persoonlijkheid

Ik kijk vaak het programma De Wereld Draait door op Nederland 3, de tafelheer die ik daarbij het leukste vindt is Marc Marie Huijbregts. Ik vind hem sinds hij ervoor uitgekomen is dat hij al die jaren een pruik droeg, alleen maar leuker geworden. Hij kan zo smakelijk om zichzelf lachen en weet altijd leuke opmerkingen in te brengen tijdens het programma.

Ik ben eens gaan observeren hoe anders Marc Marie eigenlijk is dan alle andere tafelgasten. Ten eerste heeft hij een hele hoge stem wat hem voor mij juist grappig en bijzonder maakt. Wanneer hij ergens verbaasd of enthousiast over is schiet zijn stem omhoog en zet hij grote ogen op. Geweldig hoe hij dan kan kijken. Volgens mij wordt iedereen gewoon vrolijk die bij Marc Marie in de buurt is, gewoon door de gekke gezichten die hij trekt. Daarnaast drinkt hij niet gewoon cola, bier of water maar latte macchiato. Echt een drankje dat bij Marc Marie past, lekker anders dan alle anderen.


Niet alleen bij DWDD valt Marc Marie me op. Ook in 't Spaanse Schaep en 't Schaep in Mokum vind ik hem een van de beste, zo niet de beste acteur. Ik vind het geweldig om te zien hoe hij de rol van Lukas Blijdtschap vertolkt. Juist omdat Marc Marie in zijn dagelijks leven ook (veel) homotrekjes heeft, kan hij zijn rol in de serie zo goed spelen. Bij iedere verbaasde blik of slap handje lig ik weer in een deuk. Hij is gewoon de perfecte acteur voor deze rol.

 
Marc Marie is zoals we allemaal weten geen doorsnee Nederlander. Ik heb respect voor het feit dat hij zijn pruik af heeft gedaan ondanks zijn ijdelheid, dat hij een latte macchiato drinkt bij DWDD en zich niet schaamt voor zijn hoge stemmetje. Marc Marie is misschien niet perfect, maar wel erg vermakend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten