Pagina's

donderdag 6 juni 2013

It's a small world


Gisteren kwam ik er nogmaals achter hoe klein onze wereld geworden is door de opkomst van sociale media. Een vriendinnetje, dat een half jaar in Nieuw Zeeland had gezeten, kwam weer terug naar Nederland. Om dit te vieren spraken we met alle vriendinnen af op het terras. We hadden wat te vieren én het was cocktailnight: alle cocktails €4,-. Dubbel feest dus.

Je zou denken dat zo'n weerzien na een half jaar wat onwennig verloopt, maar ik kan je verzekeren dat dit totaal niet het geval was. Juist doordat we een half jaar lang veel contact hadden kunnen houden was het gevoel weer net zoals vanouds. Niks geen onwennige situaties of ongemakkelijke stiltes. Alleen maar gelach, gekwebbel en typische grapjes zorgde ervoor dat we met z'n allen een gezellige avond gehad hebben. Natuurlijk droegen de cocktails daar ook aan bij ;-).

Ik schreef al eerder over dat Facebook tot depressies kan leiden en dat sociale netwerken ook nadelen met zich meebrengen. Toch heb ik nu zelf weer ervaren hoe positief de invloed van deze netwerken is om contacten te onderhouden. Op mijn leeftijd heb je maar al te vaak te maken met studerende vriendinnen in het buitenland. Het zou jammer zijn als het contact met vriendinnen thuis zou verwateren. Sociale netwerken voorkomen dit. Een whatsappje naar de andere kant van de wereld is net zo snel verstuurd als een berichtje naar de buren en ook Skype biedt veel mogelijkheden.

Misschien denken jullie dat we elkaar niks meer te vertellen hadden door het regelmatige contact. Nou ik kan jullie vertellen: niets is minder waar. In een half jaar in Nieuw Zeeland gebeurt er heel veel. We hadden maar flarden van de verhalen gehoord. Ook onze belevenissen in Nederland waren nog niet uitvoerig beschreven. So plenty of input for conversation :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten