Pagina's

maandag 10 juni 2013

Waterratten blijven langer jong

Door mensen die mij goed kennen word ik vaak een waterrat genoemd. Vanaf kleins af aan was ik op vakantie al niet weg te slaan bij het zwembad of uit de zee. Ik kon mezelf daar uren lang vermaken. Het zal dan ook niemand verbazen dat ik vanaf mijn vierde tot aan mijn achttiende fanatiek zwom. Helaas ben ik gedwongen moeten stoppen met wedstrijdzwemmen vanwege een afgescheurde spier in mijn schouder. Ik hoor wel vaker verhalen over dat zwemmen een van de gezondste sporten zou zijn, maar via Facebook kwam ik afgelopen week een artikel van Women's Health tegen dat deze geruchten bevestigde.


Ben je benieuwd naar dat artikel? Klik dan hier.

Je verbrandt natuurlijk veel calorieën met zwemmen, dat zal niemand verbazen. Professionele zwemmers hebben geen grammetje vet, ook wel 'the perfect V' genoemd. In het artikel viel mijn oog juist op het feit dat zwemmen er ook voor zou zorgen dat je langer jong blijft. Mooi meegenomen lijkt mij. Ik hoop dat door al die jaren zwemmen en in het water 'verblijven' mijn toekomstige rimpels nog iets langer wegblijven ;-)

In het artikel is ook te lezen dat de kans op blessures door zwemmen klein is. Helaas gaat dit niet op voor mij. Een afgescheurde pees als gevolg van waarschijnlijk jarenlange overbelasting van mijn schouder. Zoals je ziet heeft zelfs de sport om 'het perfecte lichaam' te creëren haar nadelen en gaat niet alles wat beweerd wordt voor iedereen op. Al hoop ik natuurlijk wel dat het stukje over de jeugdigheid op mij van toepassing zal zijn. Ik ben benieuwd! Misschien moet ik toch maar weer eens rustig aan beginnen met baantjes trekken. Zou me een hoop anti-rimpelcrèmes kunnen besparen.

1 opmerking:

  1. Wanneer gaan we zwemmen? :P haha dit weekend heb ik ook de hele zaterdag lekker aan het zwembad gelegenn. Dat het snel vakantie is!

    heuu je hebt de 40 bereikt!

    BeantwoordenVerwijderen