Pagina's

woensdag 5 juni 2013

Staatsieportret

The making of:

Een verplicht onderdeel van mijn blogopdracht is het staatsieportret. Dit houdt in dat ik rondom mijn thema een soort profielfoto van mezelf moet maken. Toen ik de opdracht kreeg had ik meteen het idee om een imperfecte perfecte foto te maken. Klinkt moeilijk, ik weet het. Hopelijk wordt het idee met deze post duidelijker.

Het idee was om mijn make-up uit te laten lopen en mijn haren als het ware te laten ontploffen, maar om dan wel perfect op de foto te staan. Met een idee alleen kom je er natuurlijk niet, het volgende dat ik nodig had was een fotograaf. Mijn oom (Walter) kan hele mooie foto's maken, ik twijfelde dan ook geen moment en vroeg hem of hij de foto's wilde maken. Tot mijn vreugde wilde hij dat maar al te graag. Ik wil hem hiervoor nogmaals hartelijk bedanken, zonder hem was het niet (zo mooi) gelukt. Daarnaast wil ik mijn tante (Antoinet) bedanken voor de assistentie. Ik had natuurlijk ook nog iemand nodig om mijn haar en make up te doen, wie anders kon dat zijn dan mijn eigen moeder. Ook zonder haar was het resultaat van de foto's niet zo mooi geworden. Zij heeft mijn imperfecte look perfect over weten te brengen. Ik ben haar daarvoor ook heel erg dankbaar.

De fotoshoot bestond uit 3 delen: een perfect deel, een half imperfect/half perfect deel en een imperfect deel. Ik heb hiervoor gekozen zodat ik later nog kon kiezen wat voor staatsieportret ik wilde. Ik wil graag een aantal foto's van de shoot met jullie delen:

Perfect:















Half perfect, half imperfect:













Imperfect:
Ik ben erg blij met het resultaat. Benieuwd naar het staatsieportret dat ik uiteindelijk gekozen heb? Kijk dan snel rechtsboven op mijn homepage!

2 opmerkingen: